onsdag 27. januar 2016

An awful lot of weather

Ja, det regner i England. Det er sant at det regner cats and dogs, det er ubeskrivelige mengder som kommer ned, så man kan gjerne beskrive det med ulike dyr.

Ja, og så blåser det. Det er jo rimelig flatt her, så det kan komme noen kraftige kast innimellom.

Men når det er sagt, dette er jo ingen ting for en nordmann! Sammenlignet med snødriv, kulde, glatte og/eller ufremkommelige veier, snømåking med mye mer, har engelskmennene ingen ting å syte over - litt må man tåle!

Men de klager og snakker ustanselig om været - og er helt fra seg over at jeg sykler 8 små kilometer til og fra jobb hver dag, uansett vær (man har da skikkelige klær). I går var det flere som insisterte på å kjøre meg og sykkelen hjem, fordi det var terrible weather - men jeg sto i mot. Ikke var det ille heller - det var verre da jeg høygravid syklet opp i trikkeskinnene i Hegdehaugsveien i november, for å si det sånn..

Sist uke var det kuldegrader her (da dere i Norge hadde det beinkaldt) - tror vi kom helt ned til minus 3. Det var nesten så påskeliljene som blomstrer i hagen ble litt kalde på beina. Det var sol og flott - men ingen engelskmann på tur - de satt vel hjemme og snakket om hvor kaldt det var. Og det er klart det er kaldt når du går rundt i shorts eller skjørt uten strømper når kvikksølvet tross alt er ganske lavt. Jeg så blant annet en engelskmann som skrapte is av frontruten sin - i shorts. Guttunger løper rundt uten jakke og småjentene i skjørt, småsko - og bare legger.. Her er ull tull - vi fryser heller. Da har vi jo noe å snakke om!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar